Alla inlägg under september 2010

Av Anncha Fahlqvist - 30 september 2010 19:45

Ibland undrar man vad man gett sig in på men utmaningar e väl utmaningar el???    Jo nu pratar jag jobb o har just lärt mig lite nytt igen o vill väl säga att det är mkt i mitt huvud nu men kommer väl klarna...... hoppas jag ... jo jag vet att det kommer "lägga sig där det ska" snart. Nu har det varit teori och nu ska det praktiseras och då kommer det fungera, det är min inställning     och då funkar det i 99 av 100 gånger.

Som tur är tycker jag det är kul och då lär man sig lättare.


Vikten kommer nog inte vara neråt imorgon och om den är det så inte mkt, har ätit som en Häst i veckan och MKT Gottis!! Måste vara ägglossning el mens på G, vet aldrig när det sker eftersom jag har hormonspiral o aldrig får mens.

Men imorrn får vi veta vad Vågen visar!!

Nu ska jag se på Idol så ha en bra kväll alla

Av Anncha Fahlqvist - 24 september 2010 19:37

Då var det vägningsdag, Fredag..... och vågen visade på -2 hekto och det är iaf inte upp   

När jag kom ner imorse o hade gjort mig iordning och skulle till att äta frukost kom jag på att jag glömt att väga mig!!!?! Bara att gå upp igen o av med kläderna och upp på vägen. Nu glömmer jag t.o.m att väga mig, det som varit den dagen jag längtat till    Då har man verkligen kommit långt.  Väger nu 84 kg och 1 kg kvar tills jag gått ner 35 kg.


Idag har vi varit och badat i Söderala. Barnen & Jim var redan

där när jag kom efter jobbet. Slutade ca 15.30 och hade bestämt att jag skulle hämta syrrans Elin på dagis som ligger vägg-i-vägg m Badet när ändå syrran jobbade kväll. Så då följde hon med o badade, eft badet lämnade vi av Elin hemma och sen blev vi bjuden på mat hos Svärisarna    Var perfekt efter badet!


Imorrn är det innebandy-turnering för Max, Maja ska på kalas & Mamma/Mormor fyller år så hon ska grattas på em.


Kraaam på er

Av Anncha Fahlqvist - 19 september 2010 21:50

Dagen börrjade m att Maja o jag drog in på jouren, Maja gråter barje ggn hon kissar, har feber och har ont i magen    UVI igen!!


Sist var 3/9, hon åt alltså pencillin för 2v sen, en kur på 5 dagar men tydligen hjälpte inte den. Hon kissade säkert 20 ggr mellan 8-10 imorse och det gjorde gräsligt ont på henne. Denna ggn fick vi en annan sort pencillin. Hoppas den hjälper och vi ska även t VC imorgon för att få en remiss t Barnmottagningen. Hon måste utredas när hon får så täta Urinvägsinfektioner. Mammas lillstumpa, man lider med dom små!!


När vi kom hem blev det lunch, dammsugning o plock av kläder o skor i källaren. Måste inventera allt t vintern och bort m sånt man inte ska ha kvar.  Syrran kom en sväng, för Elin hade kommit till oss tidigare. Skickade m lite kläder m henne     Var sedan in t grannen med en påse barnkläder & skor som jag fått tillbaka av syrran tidigare. Är i en rensar-period!


Maja & jag tog en promenad-cykeltur och lämnade skor hos en kompis senare på em. Här är det värsta utlämnings-enheten    Skor som mina knappt använt, vad ska man göra med dom? Jag är för bekväm, orkar inte sätta ut på tradera. Gjorde det förr men ett evigt springande på posten!


När Maja & jag kom hem plockade vi på gården, det som var kvar fr förra helgen då vi städade undan sommaren.  Max & Jim var på fotboll hela em, Max spelade m PF10 idag o dom vann m 19-0 *tjohooo* och Max fick göra 1 mål... han va så stolt när han kom hem.


När barnen lagt sig körde jag ett pass på CT, crosstrainer, och jag tycker den är bra. Blir ett grymt flås    och man tränar både armar och ben. Undrar om flåset beror på att man är otänad    Det va skönt iaf!!


Denna vecka blir Jim hemma för att åka med Maja t VC o sen se vad de säger ... om vi måste vidare redan denna vecka till Barn. Jag kan inte vara hemma pga att jag börjar en utb imorgon som håller på i 3v.


Puss å kram, ha det bra alla    

Av Anncha Fahlqvist - 17 september 2010 18:37

Tänk vad tiden går fort, idag är det ett halvår sen, hela 6 månader sen,  jag opererade mig för Gastric Bypass. Då jag åkte ner till Sthlm och Ersta, då det pirrade lite extra i magen och man undrade hur det egentligen skulle bli de kommande månaderna. Hur skulle man klara av att äta dessa små ytte-pytte-små portionerna?? Skulle jag bli mätt? Skulle jag inte äta för mkt? Skulle jag spy för jag åt för mkt? Ja hur skulle det fungera? Skulle verkligen JAG fixa allt detta, allt vad detta med att gå ner i vikt och operation och ändra kost o motionera mera??

Så här blev det   

Jag har gått ner 33,8kg och jag mår jättebra. Har tagit bort mitt piller för höjt socker, har minskat min blodtrycksmedicin med 2/3 och skulle behöva kolla upp den nu igen. Kanske kan ta bort allt, vem vet   

Jag kan äta allt i små mängder, det som jag reagerar på är vitt bröd så det äter jag mkt sällan. Kan dricka kolsyra, vet att många kan ha problem med det eft Op men dricker helst vanligt vatten.

Är mer engagerad i mitt aktiva liv nu än jag var tidigare. Jag har alltid varit aktiv o varit i farten mkt men känner mig ändå mer engagerad på ett "roligt" sätt. Svårt att beskriva men viljan i psyket är nog mer med nu än tidigare. Förr var det "en" vilja nu är det en "Hel" vilja    Jaja förstår man så förstår man  hehe

 

Denna vecka visade vågen på -0,6kg så nu  är det bara 1,2 kg kvar tills jag når mitt nästa mål.

 

Ikväll ska här "Festas" extra med gurkstavar, morotsstavar, chips, ostkrokar, dricka och IDOL!

 

Ha en trevlig helg alla   

Av Anncha Fahlqvist - 14 september 2010 18:21

Imorrnnatt kommer Jim hem o lika skönt varje ggn ..... Han har sagt upp sig från sitt jobb o ska börja på en annan firma. De ska jobba kvar i Norge men vet inte riktigt hur ännu, är på gång att åka på Plattform igen men vet inte riktigt när. Lutar åt att de åker ut 4/10 men inte helt klart ännu.

Då kommer han jobba 14 dagar o ledig 14 dagar.


Sista helgen i Oktober tänkte jag åka o träffa mina goa vänner i Småland    Ta med mig syrran o några till    o sen ska vi ha så himla skoj. Åker Jim den 4/10 så passar det väldigt bra men åker han senare blir det värre!!

Bara vänta o se på beskedet. Vill inte ha barnvakt om han är borta.


Igår blev jag anställd   o på månd börjar jag 3v betalt utb sen måste jag jobba heltid i 3v innan jag får gå ner i tid...tyvärr. Diskuterade detta i fredags men nu vet jag iaf när o hur allt ligger till. Så förmodligen 1/11 kan jag gå ner i tid. Skönt!


PUSS & KRAM

Av Anncha Fahlqvist - 10 september 2010 07:43

*yihaaaa* Då tog man nästa mål då!! Under 85 kg.

 

Vågen visade på 84,8 kg idag och den är -0,8 kg denna vecka.  Bra Jobbat AC   

Fasen va härligt   

Snart kanske jag kan köpa mina jeans hihi, när inte än men snaaaaaaart!!


Idag ska jag äntligen klippa mig och sen ska jag till läkaren och sen ska jag jobba!! Mkt idag. Jobbar kväll 12.45-20 men Jim e ledig så gör inget, barnen får iaf ledig em.


När jag slutar blir det nåt gott att äta o sen riktigt "Fredagsmys".


Puss å kram på er alla o ha en bra helg   

 


Av Anncha Fahlqvist - 9 september 2010 08:52

Vaknade m Migrän idag    En jäkla huvudvärk som inte vill släppa.


Skjutsat Max t skolan men Maja blev hemma efter lite strul m kläder imorse. Var väl även jag som var  lite less o inte orkade som vanl pga värken. Nu målar hon m vattenfärger o jag ska lägga mig en stund på soffan!!


Piss o skit-migrän!!!!! 



Av Anncha Fahlqvist - 7 september 2010 18:23

Vissa dagar känns mer tröttsamma än andra. Konstigt det där, fastän det bara går sig gilla ggn så har dagen varit rätt tröttsam.  Dagen började bra och jag lämnade barnen på skolan, for t jobbet.... jag började 9.00.  Dagen flöt på som de flesta andra dagar, rätt bra,  och jag slutade 17. Hämtade barnen som var hos farmor & farfar sen hem och där va det mat o läxläsning mm.


Inget spec som hänt under dagen men jag känner mig inte på humör och rätt trött iaf. Ska lägga mig tidigt ikväll så är jag förmodligen piggare imorgon   


På fredag ska jag klippa mig och även denna ggn har jag bild med mig. Vill ändra frisyr Igen    Jag har knäppt kort på "Min Modell" så att jag kan visa frisyren för min frissa. Denna ggn ska Carro klippa mig. Va så svårt att hitta en tid jag kunde men mina arb.tider *suck*  men till slut så   

Ska bli ruskigt skönt att bli av med denna kalufs, skulle ha klippt mig för "många mån sen" känns det som iaf!!


Ha en bra kväll alla

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards