Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Märker "saker" som förbättras av vikten

Av Anncha Fahlqvist - 29 april 2010 18:20

Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Det har varit kanonväder   

Vi har krattat hela gården, klippt och grejat. Känns så skönt att ha sånt gjort.

Altanen är oxå iordning-gjord, nästan iaf.... bara Jim som har lite snickargrejor där eftersom vi sätter panelskivor på väggen i hallen. Han sågar därute. Men har bara en kvar sen är det bara hela skivor som ska upp. Torkade av fåtöljerna och bordet men har möblerna på andra sidan kvar. Skulle vilja köpa nya dit. Har sett några vi vill ha. Jim såg en hörnsoffa i samma serie som vi har fåtöljerna fast i mörk färg. Dom är tåliga och kan stå ute, tål fukt. Fast vi har under tak så det blir inget problem.  Får fundera en tag     Jag är ingen huxflux-köpare när det kommer till dessa lite dyrare saker och då resulterar det till att det drar ut på tiden och tillslut kan det sluta med att det inte blir av!!!!??!!!   Trist jag vet!!!

 

Nu när jag gått ner dessa 11-12 kg märker jag skillnad på min migrän när jag gör kroppsliga arbeten som te.x krattning. Förr fick jag alltid huvudvärk om jag ansträngde mig fysiskt, spelade ingen roll om det var att jag cyklade, krattade, var ute och gick i rask takt mm. Nu har jag inte känt av någon huvudvärk/migrän vid ansträngning, kan ni fatta va skönt?  Ännu en sak som visar sig vara så positivt efter endast dessa 4-5v eft operationen.

Några dagar efter operationen tog läkaren bort mitt piller jag åt för att jag hade högt socker. Jag hade då legat bra i 4 dagar och har nu legat superbra denna månad oxå   Kan ni förstå, bara för att jag börjar att äta bra och ofta, frukost, lunch, middag, kvällsmål och sen mellanmål så har jag fixat detta med sockret. För jag hade inte gått ner nåt i vikt 2 dagar eft operationen kan jag säga men maten gör mkt och HUR man äter den tydligen!


Va och hämtade en cykel till Max idag, han ska få kussens.... ska bara byta lite grejor på den först. Sadel, växelvajer och handbromsvajer som var av.

Körde den till Farfar, han e expert på det mesta han    Blir han som grejar till Hojjen. Max vet inget ännu, han kommer bli överlycklig när han får se cykeln!!


Ha det bra alla, kraaam

 
 
Ingen bild

mamma

30 april 2010 12:42

Åh, vad jag blir glad när jag läser att huvudvärken försvunnit. Den har ju slagit ut dig totalt förut. Håller tummarna för att det ska vara så här jämt. Puss o kram

 
Anncha

Anncha

30 april 2010 16:13

Det kan jag känna som e befrielse!! Nästan så jag kände efter lite extra igår oxå, ska inte "Den" komma.... men Icke sa Nicke =) Fasen va skönt!!! Gone kan man hoppas. Iaf den där gräsliga.

http://annchasnyaliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lillasyster

4 maj 2010 22:01

Guuu vad stolt jag blir över dig!! Är så glad för din skull och att allt funkar så bra.
Massor med kramar till dig

 
Anncha

Anncha

5 maj 2010 07:58

Syrran: Kul att se dig här =) Tack för alla fina ord här o IRL. Goa ni. Kraaaam

http://annchasnyaliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anncha Fahlqvist - 22 maj 2012 15:12

Idag har det varit varmt o skönt. Var o tränade på fm men blev yr vad jag än gjorde men det var så mkt folk i träningslokalen så det var yrigt o vimsigt o tror det  berodde på det . Väl hemma - tog en stund i solstolen medan Jim klippte gräset . Ikvä...

Av Anncha Fahlqvist - 8 maj 2012 10:47

Ikväll kommer världens bästa Jim hem, ska bli grymt skönt- både för mig o barnen o för honom med såklart   Vi har lite frågetecken som måste lösas men eftersom vi har pratat o mailas mkt så är det nog löst o bara säga nu blir det så här o det mesta...

Av Anncha Fahlqvist - 6 maj 2012 13:21

Hatar Jims fuck-jobb just nu "kommer nog hem då" o sen blir det flera dagar senare-kanske...... Hur tar barnen det???? Jo ledsen o frustrerad såklart  Är det värt allt detta Kanske????Inte för barnen iaf tror jag  men ledigheten för Jim jaaa men at...

Av Anncha Fahlqvist - 5 maj 2012 13:51

Imorgon kommer J hem o nu känns det att det är dax. Han har inte fått det bekräftat helt än men trodde med mkt säkerhet att han åker  kl 13  o ingen är gladare än Max å Maja o jag <3 Både Max o Maja är hos kompisar nu så jag ska passa på att int...

Av Anncha Fahlqvist - 4 maj 2012 09:55

Idag har vi skitväder -  +3 å regn men inget snö iaf tack å lov Idag är det träning för mig  sen inget planerat, bara vanl fredagsmys o i helgen kommer Jim hem men vet inte säkert vilken dag ännu men det är nära nu iaf o han är mkt efterlängtad av ...

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards