Alla inlägg den 9 april 2010

Av Anncha Fahlqvist - 9 april 2010 18:24

Idag har magen varit i bra schack, har som jag skrev igår ätit smöret  jag köpte ... låg laktos men åt keso och det måste väl vara laktos "tjosan" i eller?? Jo eftersom det är ost. Men verkar funka. Tänkte mig inte för när jag tog det.

Till lunch idag blev det en bit laxfilé och wokade grönsker. Skippade potatisen, hade inte kokat någon och barnen & Jim åt Pytt-i-panna m ägg o det ville jag inte ha.

Nu har jag förberett för en Tacokväll, Max & Jim är på väg hem fr Max fotbollsträning och Maja är på Fredaxkul som slutar 19. Så vi får vänta till efter det innan maten når magen   fast nog börjar jag känna lite hunger nu iaf!!  En rätt skön känsla för direkt efter Operationen kände jag mig aldrig hungrig.


Maja och jag var ut och gick en sväng idag, vi trodde att vi skulle klara oss undan regnet men icke..... när vi kom ut började det dugga. Men vi gick en sväng o samtidigt gick vi till Majas förskola och ändarde lite tider och hämtade kläder som bara hängde där.


Nu kom Grabbsen hem, Tjo å tjim

Av Anncha Fahlqvist - 9 april 2010 07:44

Igår gjorde jag inte mkt, kände mig helt tom fortfarande efter beskedet som ni säkert förstår. Var hemma hela dagen, hade en molande huvudvärk.....slöade,  duschade inte förrän vid 15-tiden.


På em fick jag magvärk, la mig o halvsov i 1 tim men det försvann inte. Va  i nedre delen av magen, kändes som en blandning av mensvärk o nåt annat. Fick gå på toa flera ggr    Drygt som attan. Kan det va Laktos, pratade m Mikaela på telefon och hon sa att många blir känsliga efter operationen. Får vara uppmärksam, köpte laktosfrittsmör och yoghurt igår. Ska tänka mig för nu ett tag framöver. Kommer inte ihåg att Dietisten sa nåt om detta till mig men till henne hade hon pratat om det...............


Jim, kimmo & Max åkte t Gävle och tittade på en bil som de ska ha när de åker till Norge för att jobba. En Volvo S40. Jag ringde och bjöd på den i söndags, de skulle ha ett pris men vi bjöd mkt mindre såklart men det ville han inte ta! Igår fick jag ett SMS från killen där han skrev "Hej Anncha, du får bilen för priset DU sa om du fortfarande är intresserad. Hör av dig!"  Så på den vägen är det.


Volvo S40

     


Medan grabbarna va och gjorde bilaffär va Maja & jag i stan för hon skulle t frissan. Vi va och handlade oxå. Jag blev bättre i magen som tur va.

Men på kvällen hade jag svårt att äta,tog en drickyoghurt i bilen sen blev det nån hårdmacka med sylta och rödbetor.


Tjing, Tjing å puss å kraam


Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards