Alla inlägg den 12 april 2010

Av Anncha Fahlqvist - 12 april 2010 17:11

Ringde ersta idag på eftermidagen ang att jag är så kass i magen, pratade m Dietisten. Hon frågade en massa och jag fick berätta hur jag åt. Såklart blev hon "förvånad" att jag redan åt vanlig mat. Dom vill att man äter flytande 3-4 veckor men eftersom jag skulle jobba och bara sov efter varje mål började jag m puré tidigare. Blev piggare och har bara mått bättre, tills nu.........

Hon sa att eftersom jag endast får i mig ca 0,5L vatten/dag och äter vanl mat så behöver jag mer vätska på något vis. Här kan det ha stor betydelse hur min mage ÄR NU. Vad det flytande gör när man äter det dessa 4 första veckor är att man får i sig vätskan eftersom man inte kan dricka dessa mängder.

Nu märker jag att det går bättre och bättre att ta större klunkar och ibland 2 el t.o.m 3 klunkar. Snart kan jag nog dricka 1½ L/dag och då spelar det ingen roll vad jag äter.


Hon gav rådet att äta ett mål om dagen flytande (nån soppa) och flytande mellanmål om det e möjligt. Försöka få i mig så mkt vätska som möjligt,  vattenmelon, smooties, saftsoppor, ja det finns mkt gott att äta.


Blir jag inte bättre skulle jag ta kontakt med avdelningen jag låg på och prata med sköterskorna där. Så får de i sin tur ta kontakt med läkaren. Men nu ska jag nog få bukt med det här. Verkar logiskt tycker jag!!


Har just ätit Kycklingsoppa, typ 40 min sen, värmde 2dl men efter typ 4 skedar va jag mätt    och det bubblar grymt i min mage nu   


Puss å Kram, ses på stan


Av Anncha Fahlqvist - 12 april 2010 11:36

Har blivit så väldigt kass i magen - Lös - och att bara gå runt här hemma och småfisa gör väl inget.... Det får dom övriga stå ut med    Men att ständigt el nästan iaf vara så här e inte kul!!

Måste nog ringa Ersta o höra vad jag ska göra el inte göra?! Om det kan ha att göra med nån av vitamintillskotten jag äter för nu äter jag laktosfritt av det mesta.

Blir helt matt efter varje toabesök!

Nog för att jag hade trasslig mage innan när jag åt fet mat och när jag åt kolhydrater med det här slår alla rekord kan jag säga.


Den mängd vätska jag får i mig förvinner väl ut lika fort hmmmmm..... ja lika bra att ringa Bums. Men så va det ju telefontider och det har dom inte ofta och länge på Ersta. Dietiserna har 45 min på fm och 45 på em så det gäller att passa tiden!!


Hann iaf med en solig Prommis på fm mellan toabesöken    Nädå, så illa är det inte men nog så jobbigt för att "klaga"!!


Ses, ha en solig dag 

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards