Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Anncha Fahlqvist - 8 maj 2010 19:09

 Idag är det vägningsdag och nu har det då gått 5 dagar sen sist och vågen visade på -0,5kg. Kan väl tycka att det går lite segt med bara dessa ynkliga halva kilona som jag nu tagit 2v på rad nu men går ju som sagt neråt. Sen är jag ute och går varje dag förutom enstaka dag samt att jag gör "mina övningar"    oxå rätt ofta. Jaja inga Dirty Tankar nu Mia "Nike" i dina "Bilder"....jag gör oxå andra övningar     

Men kanske måste äta mer matigt till mellanmål, ibland har jag tagit endast en frukt el del av färsk ananas el nåt och det e kanske inte så bra. Har oxå hänt att jag tagit ett glas juice oxå men oftast tar jag en riskaka el nåt till men inte alltid. Behöver nog något mer??! Ska höra m Ersta när de ringer mig på uppföljningsamtal om jag inte ringer upp de innan. Ska höra om detta kan påverka vikten...... men det kan det nog!? 

Ibland blir jag hungrig efter 1 tim men ibland håller jag mig längre på samma mellanmål. Det jag är rädd för är att tränga ut magsäcken o därför vill man inte äta mer men bättre äta "matigt" än frukt såklart. Det va så dom sa på Ersta och nu säger oxå Syrran samma sak! Tänk va Klok hon e min Syster, Tack    Nu ska jag äta "Matigt" t mellisar !!

 

Idag va Maja & jag o hälsade på hos fam Enbom i Marma. Maja och Mathilda cyklade i Ilfart ute på deras gata o sen lekte dom inne. De leker superbra tillsammans.  Får se om det passar så kanske vi tar en tripp t dom imorrn oxå för Max va hos Harald idag så kan han o Alexander oxå träffas!


Fotbollsmatchen gick lysande för Max´s lag idag. Max bestämde att efter matchen  skulle vi äta på pizzeria    Jag tog en Vegetarisksallad m Kebbabkött och här nedan ser ni  Salladen Innan jag äter och Efter att jag ätit  upp   

                        Före Maten                                         Efter Maten

            


Men jag blev mätt och det är ju huvudsaken. Gott va det oxå. Jag kan tycka att det blir lite pinsamt om de dukar av när man sitter kvar. Funderar de om man inte tycker om el??? Denna gång hann vi gå innan iaf för barnen ville ha glass så vi gick till kassan o sen bums ut genom dörren   


Ha en trevlig kväll  

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards