Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Anncha Fahlqvist - 26 maj 2010 17:40

Idag började dagen med en Promenad runt åsen och jag fick ett SMS av Carola som oxå skulle gå. Perfekt!! Sällskap tackar man inte nej till. På med dojjorna o möta upp henne och sen dra iväg. 

Det märks nu att jag har ökat tempot, för det 1:a blir jag varm fortare men får inte flås lika fort och för det 2:a så tar det ca 10-15 min kortare tid att gå Åsen-rundan nu. Snart får jag börja gå en längre sväng  


Efter lunch var det sista Utvecklingssamtalet för Maja på hennes Förskola. Till hösten börjar hon 6-års, då har man bara skolbarn här hemma.... tänk vad tiden rusar. Hon är så duktig våran tjej, en viljestark tjej som har mkt att berätta och "säga till om" ..... på gott å ont    Vill undersöka och experimentera med både djur och saker. Hon är inte rädd för mkt denna Tös! Hon är en Bra kompis, låter "alla" vara med, ioch med detta vill många vara med henne oxå.
Detta är en mkt bra bas tycker jag för sen om man inte vill vara med alla det är en sak. Men man ska iaf vara trevlig mot alla och ha respekt!! Sen kan hon få tycka vad hon vill men inte säga det fast det kan hon få veta när hon blir äldre!!   

Hon hade oxå visat lite av sitt mysiga Maja-humör på Förskolan, lite vrånghet. Testing, testing.... - Jag vill inte klä på mig nu, om ni går ut nu måste DU stanna inne o hjälpa mig, kunde hon säga till nån av personalen.

Men dom svarade bara att klä på dig du och om du behöver hjälp så säg till så får du det. Annars väntar vi här ute på dig. Tillslut så kom hon ut   


Jag är en mkt Stolt Mamma och sträckte extra mkt på mig idag   

Här är Maja som Askungen (en av hennes favoritsysselsättningar, att klä ut sig)


Sen va det dax att hämta Max + kompis på skolan. Väl hemma ville Maja baka i sin "Bakbok" och det blev en kladdkaka. Den har nu hon, Max + 2 kompisar smaskat med glass till. Jag tog en tesked för att smaka hur konistensen va och den blev jättebra *mums*


Kraaam


Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards