Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Anncha Fahlqvist - 17 maj 2010 13:32

Hej hopp på er

 

Ja då va jag hemma efter en otroligt skojig helg. Är nu väldigt mör men just städat hela bottenvåningen som såg ut som en bomb när jag kom hem... jag varit borta och de andra oxå varit på vift på fotboll o annat o tydligen inte plockat undan ett dugg!!!! Jaja sånt som händer nu e det rent nere iaf, övervåning tar jag imorgon el en annan dag   


Allt har gått superbra för mig med mat o dryck    mentog det väldigt, väldigt lugnt med alkoholen. Fär det första vet man inte hur mkt man kan dricka första ggn man dricker. Matsäcken rymmer inte lika mkt nu. Bara 3dl mot för ca 3L förr. Så ni kan själv tänka er vad man tål nu mot för innan!!

Jag tog nån Ragnar, nån Lakritsshot o en "halv" Minttu under hela helgen. Bättre att få känna att jag har kontroll än inte första gångerna. Maten va inga problem.


Fredag när jag åkte köpte jag en kycklingsallad m pasta m mig på bussen och sen hade jag dessa färdiga knäckmackor man köper i affären. Dom åt jag mkt av. Dom va jättegoda. Rekomenderas verkligen!

När vi kom t Lena som vi skulle bo hos blev vi bjudna på Grillat *mums*

Sen va det bara att gå o "känna sig som hemma" sa hon i kylskåp odyl. Så jag åt Yoghurt (som jag oxå hade köpt m mig) o knäckemacka odyl t mellis.
Vi surrade och surrade till småtimmarna va nära sen kröp vi i säng.

Lördag åkte vi in t City vid 11-snåret och gick o shoppade o strosade. Även i Gamla Stan. Knaprade mina knäckemackor när jag behövde, sen blev det lunch (kyckling) och fika o då tog jag en macka m salami o mozzarellaost men orkade typ 1/4 så jag tog med "hem" och åt den senare    "Smart" du Mia, Tack. Annars hade jag  lämnat den där, jag brukar inte ta med mig men det va gottis att ha den senare när jag kom tillbaka t Lena!!

Väl hemma hos Lena vilade vi lite o frächade oss lite för att sen ta oss nån Ragnar, minttu o vad vi alla ville ha. Kul att träffaFör sen vid 22 åkte vi in till en karaoke-bar på Medborgarplatsen, Gröne Jägar´n. Dom stängde kl 01 o Anna ville dansa så vi gick vidare till ett ställe i närheten och då Fick hon verkligen dansa, hon dansade till de stängde 03    Men sen ville hon ändå gå vidare men vi andra ville åka hem så hon vick vika sig!!! Då tog vi en taxi och sen blev det Gonatt!!

Söndag blev det bara kliva upp o äta frukost och tacka för oss, kramas hejdå o sätta oss på pendeln in till Centralen. Ca kl 13 gick Anna & Mias tåg så då vinkade jag av dom. Jag träffade då Madde och det va väldigt trevligt, vi gick på stan o jag va såklart tvungen att käka    men Madde tog en kaffe. Där satt vi länge o prata. Sen  blev det lite shopping till barnen oxå såklart. Vi hittade en butik som jag länge letat, där de säljer fotbollströjor.... Max hejar på Real och Ronaldo. Det fanns såklart och i hans stl. Och det gick att få med vilket "Tryck" man ville på ryggen och vilket nr man ville    Nu har han en egen tröja med "Pernu" och nr "9" gissa om han blev nöjd??

Maja fick en bikini & massor med träpärlor att göra halsband o armband odyl! Hon blev oxå kanonnöjd   


Min mage har varit helt i "schack" inte lös el nåt. Så skönt!! Jag har ätit mellis som man ska, har för sökt att dricka vatten oxå men såklart blir det mindre lördkväll men hoppas ändå att vikten gå nedåt.


Puss å kraaam på er

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards