Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Fick mkt gjort

Av Anncha Fahlqvist - 19 maj 2010 09:28

Igår fick jag mkt gjort här hemma och det känns skönt att man betar av en del göromål "som måste" göras!! Pustade fönstren på bottenvåningen, skurade altanen, klippte gräset för 1:a ggn. Bara solen kommer fram blir gräset så högt på en ggn.


    

Vi har en Ektorp 3-sitssoffa o 2 fåtöljer Tullsta fr Ikea o har diskuterat hur vi ska göra med dessa. Nu har vi kommit fram till att vi ska köpa ny soffklädsel, en vit och en svart. Vi har beige nu och den börjar bli väldigt nött. Vi har oxå andra färger, blå, röd o grön men jag vill inte ha färg mer än kanske till jul osv.


    

 

Har inga fotpallar just nu men det ska vi nog oxå skaffa, rätt skönt att ha och praktiskt att lägga filtar odyl i. Slippa ha sånt hängandes på soffan. Det är inte praktiskt med vit soffa om man har barn, jag vet det    och svart drar åt sig mkt damm och annat skit    men sånt får man ta. "Nån" får dammsuga då, tycker det e stilrent och sen att man kan ta av och tvätta dessa är så bra. Kuddarna man sitter på tvättas oftare och nöts såklart oxå mer eftersom man sitter på dessa. Sånt e livet!!



      

Funderade även på ett bord, ett runt.            


Imorgon kommer jag att skriva om mitt uppföljningssamtal med Ersta. Det är nu 2 mån sen jag opererade mig, jag har varit o tagit prover på Hälsocentralen som de skickat ner t Ersta. Jag har vägt mig och tagit ett bukomfång samt en längd. Ska höra vad de har att säga om allt detta.

Jag har även en del egna frågor som jag ska ta upp med dom.


Ha en bra dag. Kraam på er

 
 
Ingen bild

Anna Fahlqvist

19 maj 2010 22:16

Helt rätt val av färger på soffklädsel. Klart snyggast i svart & vitt. Den vita ser konstigt nog fräschare ut än den svarta trots småbarnskladd o sånt.
Kommer bli skitsnyggt =))

 
Ingen bild

mamma

22 maj 2010 13:57

Det var värst vad du är pigg då! =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anncha Fahlqvist - 22 maj 2012 15:12

Idag har det varit varmt o skönt. Var o tränade på fm men blev yr vad jag än gjorde men det var så mkt folk i träningslokalen så det var yrigt o vimsigt o tror det  berodde på det . Väl hemma - tog en stund i solstolen medan Jim klippte gräset . Ikvä...

Av Anncha Fahlqvist - 8 maj 2012 10:47

Ikväll kommer världens bästa Jim hem, ska bli grymt skönt- både för mig o barnen o för honom med såklart   Vi har lite frågetecken som måste lösas men eftersom vi har pratat o mailas mkt så är det nog löst o bara säga nu blir det så här o det mesta...

Av Anncha Fahlqvist - 6 maj 2012 13:21

Hatar Jims fuck-jobb just nu "kommer nog hem då" o sen blir det flera dagar senare-kanske...... Hur tar barnen det???? Jo ledsen o frustrerad såklart  Är det värt allt detta Kanske????Inte för barnen iaf tror jag  men ledigheten för Jim jaaa men at...

Av Anncha Fahlqvist - 5 maj 2012 13:51

Imorgon kommer J hem o nu känns det att det är dax. Han har inte fått det bekräftat helt än men trodde med mkt säkerhet att han åker  kl 13  o ingen är gladare än Max å Maja o jag <3 Både Max o Maja är hos kompisar nu så jag ska passa på att int...

Av Anncha Fahlqvist - 4 maj 2012 09:55

Idag har vi skitväder -  +3 å regn men inget snö iaf tack å lov Idag är det träning för mig  sen inget planerat, bara vanl fredagsmys o i helgen kommer Jim hem men vet inte säkert vilken dag ännu men det är nära nu iaf o han är mkt efterlängtad av ...

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards