Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Gröna Lund & Uppföljn m Ersta

Av Anncha Fahlqvist - 23 maj 2010 13:29

Igår hade vi en helt underbar dag i Sthlm och på Grönan. Sommar, Sommar, Sommar kan man verkligen säga.... helt underbart skön dag! Vi åkte m bussen från Bergvik kl 8 och va vid Kaknästornet vid 11 där vi fikade vår medhavda matsäck. Vi hade gjort Tacomackor så att vi skulle klara oss ett tag, sen fikade barnen och åt glass   


        

Bussen släppte sen av de som ville nere i City vid 12 och där hoppade vi av. Max ville in på butiken där jag köpte hans fotbollströja förra helgen så vi började där. Han hade fått pengar fr Järvzoo, när han inte köpte något gosdjur så nu köpte han en fotboll. En Man. United-boll   


Blev lite klädshopping oxå, hittade inga klädavslutningskläder till Max förra helgen men nu hittade vi. Kul oxå att Max själv fick säga vad han tyckte. Han va med o det är 1:a ggn han själv säger nåt, annars har han bara sagt:- Köp nåt du!!

Så det blev 2 uppsättningar t.o.m så nu har han att välja på   


Sen blev det fika & glass i Kungsträdgården och en Date med Erica. Kul att träffa henne för det va verkligen längesen. Blev bara en snabbis för hon var i Sthlm m sina föräldrar o syrra men va superskoj iaf. Hoppas jag snart har möjlighet att åka ner o se hur hon bor osv snart. Har aldrig var ner t Karlskrona där hon bor o där har hon bott Länge kan jag tala om. Gräsligt att jag inte varit dit men så e det o det kan bara bli bättre. Så hoppas!!


Tog en prommis till Slussen där vi åkte båt över t Grönan. Där va vi sen hela kvällen. Barnen åkte karuseller och "körde" chokladhjul och annat spel mm. Maja vann 1:a pris på Chokladhjulet det Första hon gjorde   En stor Center valde hon med massa rullar i!! *mums*

Ja denna dag har vi mumsat och gått och haft det allmänt myyyyys!


Majas egna uttalande i bussen hem:

- Mamma, va mysigt vi haft det och tänk att ingen av oss 4 behöver köra bilen heller. Vi kan fika tillsammans i bussen allihopa   


GoFia, dom har sina funderingar dom små liven. Vi fick inte platserna bredvid varann, Maja & jag satt tillsammans och Jim & Max satt längre bak så det blev inte direkt så mkt gemenskap oss emellan. Men detta att åka buss el tåg är en spec upplevelse för barn.

Maja somnade sen på bussen hem, va helt slut och imorse som både Max & Maja t 9.30 *skönt*


Veckan som va ringde Ersta på Uppföljningssamtal

De tyckte att allt var bra och att jag skulle fortsätta som jag gör. Äta mina 7 mål osv. Försöka dricka mer vatten bara men det visste jag    o det försöker jag oxå.

Mitt BMI när jag kom till Ersta 16/3 va 44,3  nu har de sjunkit på 8v och 18kg till 38,1    och lägre blir det. Har sjunkit 6,2.


Bukomfånget har blivit 20cm mindre på 8v


Det är mkt som händer och när man ser det så här märker även jag att det HÄNT!

Fast ännu är det bara början av en stor förvandling i mitt liv. Svårt att förstå att endast 2 månader gått ännu. Resten av mitt liv är kvar.   


Kraaaam alla mina nära & kära

 
 
Ingen bild

Mamma

23 maj 2010 20:36

Oj, vilken helg ni haft. Förstår att ni är nöjda och belåtna!!
Härligt att se vilka framsteg du gör. :)

Puss o kram!

 
Ingen bild

Pija

24 maj 2010 22:53

Vilken härlig helg och redan hunnit med Grönan det blir längre fram för oss.
Kram óch sköt om dig.

 
Ingen bild

Frasse

28 maj 2010 18:42

Ni åkte buss med min pappa :-)till stockholm...Då såg väll likheten ;-)

 
Anncha

Anncha

28 maj 2010 21:48

Va det Din pappa =) Om man visste det kanske man sett nån liten Likhet ;D
Kul med "Nyingar" som visar sig här i Bloggen :)
Ha det Bäst

http://annchasnyaliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anncha Fahlqvist - 22 maj 2012 15:12

Idag har det varit varmt o skönt. Var o tränade på fm men blev yr vad jag än gjorde men det var så mkt folk i träningslokalen så det var yrigt o vimsigt o tror det  berodde på det . Väl hemma - tog en stund i solstolen medan Jim klippte gräset . Ikvä...

Av Anncha Fahlqvist - 8 maj 2012 10:47

Ikväll kommer världens bästa Jim hem, ska bli grymt skönt- både för mig o barnen o för honom med såklart   Vi har lite frågetecken som måste lösas men eftersom vi har pratat o mailas mkt så är det nog löst o bara säga nu blir det så här o det mesta...

Av Anncha Fahlqvist - 6 maj 2012 13:21

Hatar Jims fuck-jobb just nu "kommer nog hem då" o sen blir det flera dagar senare-kanske...... Hur tar barnen det???? Jo ledsen o frustrerad såklart  Är det värt allt detta Kanske????Inte för barnen iaf tror jag  men ledigheten för Jim jaaa men at...

Av Anncha Fahlqvist - 5 maj 2012 13:51

Imorgon kommer J hem o nu känns det att det är dax. Han har inte fått det bekräftat helt än men trodde med mkt säkerhet att han åker  kl 13  o ingen är gladare än Max å Maja o jag <3 Både Max o Maja är hos kompisar nu så jag ska passa på att int...

Av Anncha Fahlqvist - 4 maj 2012 09:55

Idag har vi skitväder -  +3 å regn men inget snö iaf tack å lov Idag är det träning för mig  sen inget planerat, bara vanl fredagsmys o i helgen kommer Jim hem men vet inte säkert vilken dag ännu men det är nära nu iaf o han är mkt efterlängtad av ...

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards