Direktlänk till inlägg 22 april 2010

För lite mat = Migrän

Av Anncha Fahlqvist - 22 april 2010 22:22

Idag blev det en dag där jag "fuskade" med maten och det visade sig med en gräslig Migrän på kvällen  


Frukost:   2 st Hårdmackor m Räkost

Mellis:      Mangojuice

Lunch:     4 skinkskivor + tzatziki

Mellis:      Färsk ananas

Middag:    Grillad Kyckling

Kvällsmål: Hårdmacka m philadelpiaost

 

Ni ser här att jag inte ätit  några kolhydrater till varken lunch eller middag idag. Kan tänka mig att det spelar in hur jag mått. Kunnat  ta en macka till eller kokat pasta el ris. Blev inte så t lunchen för då skulle jag strax hämta barnen o dra iväg. Planerade inte itid idag...tyvärr.

När jag senare va hos mamma och åt den grillade kycklingen frågade hon om jag inte skulle ha nåt till men jag sa Nej, kände mig inte så hungrig just då!!

Tog bara några strimmor kyckling med barnen. Hade nog behövt äta mer senare!

Bättre planering imorgon AC   

 

Idag hjälpte mamma mig att sy en "Trolldräkt" till Maja. Hon ska ha den när hon har sin Dansuppvisning nästa helg.  Nu fattas bara svansen, sen e den klar   

-TACK- *M*A*M*M*A*-

 

Ha det underbart alla mina läsare

 
 
tjugohelle

tjugohelle

23 april 2010 07:18

hård mackor är det knäckebröd du menar då?
ja jag längtar tills op är gjord så man kan äta lite mer varierat..... börjar bli trött på shaker bläää

http://tjugohelle.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

23 april 2010 07:44

Låter inge vidare med migrän.. Men jag måste fråga hur du får i dig två knäcke mackor..får knappt i mig en.. lite avis.. igår åt jag en riskaka och blev proppmätt...
Hoppas du får en trevlig helg.
Kram

http://motnyttliv.bloggplatsen.se

 
Anncha

Anncha

23 april 2010 07:58

Tjugo: Ja det e Knäckebröd =)

Mikaela: Om det är grovt får jag bara i mig 1 men om det är tunna el dessa Falurågrut då får jag i mig 2 men det tar typ 25 min =)
Äter oftast Yoghurt t Frukost men ibland kan ibland kan jag tycka det e gott m macka!!

http://annchasnyaliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

24 april 2010 08:24

Jag vill också bli mätt på en knäckemacka!
Aja... Idag e de vägning och mätning iaf =)

 
Ingen bild

mamma

24 april 2010 19:33

Visste väl att det var för lite mat! Inte fuska nu när du mår så bra. Puss på min duktiga flicka!
Ha det så kul i helgen med kussebarnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anncha Fahlqvist - 22 maj 2012 15:12

Idag har det varit varmt o skönt. Var o tränade på fm men blev yr vad jag än gjorde men det var så mkt folk i träningslokalen så det var yrigt o vimsigt o tror det  berodde på det . Väl hemma - tog en stund i solstolen medan Jim klippte gräset . Ikvä...

Av Anncha Fahlqvist - 8 maj 2012 10:47

Ikväll kommer världens bästa Jim hem, ska bli grymt skönt- både för mig o barnen o för honom med såklart   Vi har lite frågetecken som måste lösas men eftersom vi har pratat o mailas mkt så är det nog löst o bara säga nu blir det så här o det mesta...

Av Anncha Fahlqvist - 6 maj 2012 13:21

Hatar Jims fuck-jobb just nu "kommer nog hem då" o sen blir det flera dagar senare-kanske...... Hur tar barnen det???? Jo ledsen o frustrerad såklart  Är det värt allt detta Kanske????Inte för barnen iaf tror jag  men ledigheten för Jim jaaa men at...

Av Anncha Fahlqvist - 5 maj 2012 13:51

Imorgon kommer J hem o nu känns det att det är dax. Han har inte fått det bekräftat helt än men trodde med mkt säkerhet att han åker  kl 13  o ingen är gladare än Max å Maja o jag <3 Både Max o Maja är hos kompisar nu så jag ska passa på att int...

Av Anncha Fahlqvist - 4 maj 2012 09:55

Idag har vi skitväder -  +3 å regn men inget snö iaf tack å lov Idag är det träning för mig  sen inget planerat, bara vanl fredagsmys o i helgen kommer Jim hem men vet inte säkert vilken dag ännu men det är nära nu iaf o han är mkt efterlängtad av ...

Presentation


17 mars 2010 gjorde jag en Gastric Bypass operation. Här kan ni läsa hur allt gick och hur mitt liv blir efter =)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards